Am adunat o serie de 50 de citate pe care le-am formulat pe pagina de facebook Jurnalul unui Psihoterapeut și le-am așezat la un loc pentru a fi le îndemâna oricui are nevoie de inspirație, de reflecție, de protecție, de siguranță, iubire și consolare.

Formulările citatelor îmi aparțin, teoriile psihologice din care provin nu-mi aparțin, nu am inventat roata după o perioadă de peste 100 de ani de când există literatură de specialitate.

Unele din citate au fost o inspirație de moment din cărțile de psihologie pe care le citeam în acel moment, unele sunt din observațiile din viața de zi cu zi și experiențele prin care treceam.

Indiferent de modalitatea prin care aceste citate psihologice și psihoterapeutice au apărut, sper să-și atingă scopul și în definitiv să ajute

1.Primul pas în gestionarea emoțiilor negative este de a le acorda mai multă atenție.

2. Ajutându-i pe alții nu te ajuți pe tine.
Îți distragi atenția de la emoțiile profunde de care ți-e teamă.

3. Ești atras de persoane care au personalitatea părinților tăi.

4. Lumea se va purta cu tine în funcție de cine le arăți că ești, nu de cine crezi că ești.

5. Ești o persoană caldă și iubitoare chiar dacă spui cuiva NU.

6. Lipsa încrederii în tine ți se poate citi în privire și în tonul vocii.
Mesajul corpului tău este : sunt nesigur/nehotărât.

7. Nu lăsa pe nimeni să-și proiecteze propria neputință asupra ta.

8. Ai atâta încredere în tine cât ți-au oferit părinții în copilărie.

9. Nu poți iubi și tolera oamenii din jur, până nu înveți să te accepți pentru cine ești.

10. Depresia îți poate aduce aminte de părți din tine uitate, de care ai nevoie pentru a te simți din nou tu însuți.

11. Înlocuiește „eu cred că sunt puternic, aștept ca cei din jur să se conformeze cu „eu știu că pot, de aceea nu aștept confirmări.”

12. Dacă eviți să te confrunți cu emoțiile negative prin alcool sau mâncat compulsiv, ele se vor întoarce ca o karmă, numită depresie.

13. Dacă te înfurii pentru un lucru absolut normal care te-a deranjat, e ok, asta nu te face un om rău.

14. Dacă simt că încrederea în tine este forțată, poate că supracompensezi sentimente inconștiente de nesiguranță.

15. Momentul dinainte de culcare este foarte important. Încearcă să te relaxi ușor înainte de somn pentru a adormi rapid.

16. O atitudine critică și lipsită de respect la adresa altora vine la pachet cu o atitudine critică inconștientă față de propria persoană.

17. Cu cât încerci să pari mai perfect, cu atât golul din interiorul tău se adâncește

18. „Un copil are nevoie de dragostea ta cel mai mult atunci când merită cel mai putin.”- Bombek

19. Aroganța exagerată compensează artificial
lipsa de iubire din copilărie.
Ea nu împlinește nevoia de iubire, ci o îndepărtează.

20. Sinceritatea este modul tău de a spune : „îmi asum riscul să fiu vulnerabil pentru a crea o legătură emoțională cu tine.”

21. Daca vrei să te cunoști mai bine, întreabă-te ce vor să-ți transmită emoțiile negative pe care le simți.

22. Nu fugi de emoțiile negative.
Ele îți transmit că nevoile tale nu sunt împlinite.

23. Nu fugi de emoțiile negative.
Sunt senzorii nevoilor tale neîmplinite.

24. Fii bun cu tine, ai răbdare, nu-ți mai cere imposibilul.

25. Dă-ți voie să ai grijă de tine și de nevoile tale emoționale.
Ești important!

26. Viața nu e mereu o luptă, și chiar dacă ar fi, luptătorii când sunt obosiți, se odihnesc. Așa că ia o pauză, luptătorule.

27. Perfecționismul este moartea pasiunii. E imposibil să te ridici zilnic la standarde înalte. Presiunea la care te supui te face susceptibil de burnout.

28. Nu fugi de greu, greul îți face viața mai ușoară pe termen lung.

29. Critica de sine este sănătoasă uneori, atâta timp cât nu te blochează și nu ajungi să te urăști.

30. Oamenii vorbesc mai mult uneori din teamă. Vorbitul e ca un pansament pentru frică.

31. Nu te supăra pe cei care înfloresc povestirile, rămâi calm.
Povestile vin dintr-un complex de inferioritate și au rolul de a supracompensa.

32. Poate ești agresiv mereu pentru că te simți în permanență amenințat și neajutorat, deși nu ești.

33. Ochii spun povești despre suflet pe care limba nu le poate articula.

34. Dacă cineva are o atitudine arogantă față de tine, rămâi calm. Supracompensează pt că se simte inferior.

35. Un psiholog bun nu-ti da raspunsuri directe, dar stie sa-ti puna cele mai bune intrebari.

36. Când te superi si faci o scena, de fapt vrei sa spui : nu fac fata, lasa-ma-n pace!

37. Poate că ți-e teamă să ceri anumite lucruri de care ai nevoie într-o relație din teama că nu vei fi înțeles sau că vei fi abandonat.

38. Poate îți este greu să te relaxezi pentru că în copilărie părinții te făceau să te simți vinovat când te distrai.

39. Nu suporți acei oameni care au aceleași defecte ca tine și pe care nu le accepți.

40. Acei părinți care au pretenții exagerate de la copii în mod paradoxal sădesc îndoiala în ei și abilitățile lor.

41. Nimeni nu te poate face să te simți nesigur pe tine dacă nu ești deja.

42. Sfaturile nesolicitate sunt o formă indirectă de agresivitate.

43. Ori de câte ori simți emoții puternice și nu înțelegi de ce, oprește-te și întreabă-te : ce simt acum? De ce?

44. Frica de abandon duce la comportamente iraționale care pot obliga oamenii chiar să te abandoneze.

45. Nevoile, sentimentele și emoțiile, chiar și negative nu sunt un semn de slabiciune, ci unul de putere interioară.
Exprima-le!

46. Reacționezi exagerat când ești criticat pentru că rușinea care deja o porți cu tine se dublează în acel moment.

47. Chiar și atunci când faci totul în locul copilului tău îl neglijezi.
Îi subminezi încrederea în el și-l faci dependent de tine.

48. Uneori cei care se simt inferiori compensează acest sentiment pretinzând că sunt mai speciali sau mai buni decât ceilalți.

49. Nu emoțiile te vor distruge, ci fuga de ele și „evadările” în alcool, muncă și senzații tari.

50. Nu condiționa dragostea pe care o oferi copilului tău de rezultate înalte la școală, ca adult va fi permanent nefericit și nemulțumit de el însuși.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *