5 SOLUȚII SIMPLE DE A ÎNVINGE INSOMNIA

CUM POȚI ÎNVINGE INSOMNIA – 5 SOLUTII SIMPLE

1. Stabiliți ore fixe de somn. Încercați să vă aranjați programul în așa fel încât să vă duceți la culcare și să vă sculați aproximativ la aceeași oră. Aceasta înseamnă să vă puneți în pat și să vă ridicați din pat indiferent cât de obosit sunteți.
2. Evitați să trageți câte un pui de somn. Somnul din timpul zilei vă poate da impresia că recuperați somnul
din timpul nopții, dar vă poate deregla ritmul circadian. Trebuie să vă reînvățați creierul să adoarmă și să se
trezească la anumite ore. Așadar, eliminați somnul din timpul zilei.
3. Folosiți-vă patul doar pentru somn (sau sex). Deseori, insomnia apare ca urmare a unui nivel ridicat de activare chiar înainte de culcare sau atunci când sunteți întins în pat. Multe persoane care suferă de insomnie
își folosesc patul pentru a citi, a vorbi la telefon, a se uita la televizor sau pur și simplu pentru a se îngrijora;
ca urmare, patul va fi asociat cu nivelul ridicat de activare și anxietate. Este important să vă folosiți patul doar pentru somn (sau sex). Citiți sau vorbiți la telefon într-o altă cameră. Dacă aveți prieteni care vă sună noaptea
târziu, rugați-i să nu vă sune după o anumită oră.
4. Evitați să vă activați (să deveniți anxios) înainte de culcare. Evitați conflictele sau efectuarea unor sarcini
solicitante înainte de a vă pune în pat. E de preferat să nu fiți activat ci, dimpotrivă, încercați să vă destindeți
înainte cu o oră de culcare. Faceți ceva relaxant sau plictisitor. Nu faceți exerciții fizice înainte de culcare.
5. Încheiați cât mai devreme „timpul de îngrijorare” și „listele cu lucruri de rezolvat”.

#jurnalulunuiterapeut #psihologie #insomnie #5solutii #dezvoltarepersonala

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *